Dla wielu osób podstawą wyszukiwanie informacji w internecie są naturalnie wyszukiwarki takie jak Google, które dają bardzo trafne wyniki na różnego rodzaju zapytania, frazy czy słowa kluczowe.
Oczywiście możemy wpisywać bardzo różne zapytania, mogą być także bardziej złożone. Oczywiście wyszukiwarki dają nam możliwość reklamowania naszej strony nad wynikami naturalnymi. Dzięki temu strona pojawia się praktycznie natychmiastowo w wynikach wyszukiwania, od razu uzyskujemy ruch, jednak należy pamiętać iż z powodu dużej konkurencyjności koszty reklamy mogą być dość wysokie, dlatego też często właściciele stron wybierają także inne metody promocji. Dziś osoby które poszukują danych w sieci potrafią odróżnić reklamy płatne od wyników maturalnych, dlatego też dobrym pomysłem będzie pojawienie się w wynikach organicznych. Użytkownicy z pewnością będą ufali iż Google dobrze wybiera wyniki wyszukiwania, ufa iż strona na które wejdą będzie adekwatna do zapytania.
Oczywiście pozycjonowanie powinno być poprzedzone odpowiednią analizą fraz i słów kluczowych, należy pamiętać iż czasem fraza która wydaje nam się bardzo adekwatną do naszego produktu może być jednak niezbyt popularna, może okazać się złym wyborem.
Dodatkowo niekiedy używamy zbyt specjalistycznych słów czy fraz, nazwy producentów nie zawsze pokrywają się z tym czego poszukują potencjalni klienci. Dlatego też należy sprawdzić różnego rodzaju synonimy, inne określenia, czasem także potoczne, które mogą wbrew pozorom dać nam bardzo dużo wejść. Oczywiście powinniśmy zastanowić się także jakie adresy pozycjonować, nie zawsze musi być to strona główna, czasem może być to także podstrona, wówczas użytkownik będzie trafiał dokładnie tam gdzie oczekiwał. Oczywiście pozycjonowanie stron może być procesem dość czasochłonnym, powinniśmy zwrócić uwagę iż w przypadku większej konkurencyjności będziemy musieli zazwyczaj poczekać nieco dłużej, dlatego też warto uzbroić się w cierpliwość, nie zawsze też będziemy mogli określić kiedy strona pojawi się wysoko w wynikach. Oczywiście dodatkowo warto wykonać optymalizację strony, sprawdzić jakość naszych tekstów, czy są one zrozumiałe dla czytelnika, czy dobrze opisują nasz produkt. Strona także musi być sprawdzona pod względem technicznym, czy nie powoduje błędów, czy grafika wyświetla się prawidłowo zarówno na urządzeniach stacjonarnych jak i mobilnych, Dzięki temu będziemy mieli pewność i wszystko działa prawidłowo.