Hale sportowe to obiekty, które trudno jest ogrzać. To wynika z ich specyfikacji. Zazwyczaj nie są to obiekty najlepiej zabezpieczone w termoizolację. W związku z tym łatwo się wychładzają zimą i nagrzewają latem. O ile podczas wakacji treningi mogą odbywać się na świeżym powietrzu, o tyle zimą niezwykle przydatne jest ogrzewanie.

CZY KORZYSTANIE Z PROMIENNIKÓW JEST TANIE?

Wyobraź sobie, że musisz ogrzać halę sportową, wykorzystując w tym celu tradycyjne ogrzewanie konwekcyjne. Zapewne już na samą myśl o rachunku i straconym czasie ogarnia Cię złość. Pomóc mogą Ci promienniki, które stanowią nie tylko rozwiązanie ekologiczne, ale i niezwykle ekonomiczne! Każdy promiennik działa kierunkowo. Dzięki temu nie ogrzewasz pustej przestrzeni, a jedynie tę, na której znajdują się osoby trenujące. Nie musisz sięgać po urządzenia o wysokiej mocy. W takich miejscach, temperatura powinna być bowiem umiarkowana. Instalując zestaw o mocy, załóżmy 36 kW, możesz uzyskać odczuwalną temperaturę na poziomie 15 stopni Celsjusza. To będzie Cię kosztować około 25 złotych za jedną roboczogodzinę. Należy przy tym pamiętać, że promiennik ciepła nie musi działać nieustannie. Może, a nawet powinien być uruchamiany tylko wtedy, gdy jest potrzebny. Jeśli więc w hali nie ma żadnych treningów, można go spokojnie wyłączyć.

CZY TO SKOMPLIKOWANE?

Kolejną ważną cechą promienników jest fakt, że korzystanie z nich nie wiąże się w żadnymi problemami. Uruchamianie ich i wyłączanie jest proste i przypomina włączanie światła. Co więcej, montażem urządzeń zajmą się profesjonaliści, którzy ustawią je również tak, aby ogrzewały konkretną powierzchnię, np. kort lub boisko.

JAK ZNALEŹĆ FIRMĘ, KTÓRA ZAINSTALUJE PROMIENNIK?

Promienniki powinny być instalowane przez specjalistów. Oni powinni również zająć się rozplanowaniem ich umiejscowienia. Tylko to będzie gwarancja sukcesu. Jedną z firm, która przygotowuje fenomenalne realizacje jest Irsystem. Eksperci wykonują projekt w oparciu o zebrane pomiary, dzięki czemu mogą idealnie dobrać urządzenia do potrzeb klienta.