Szkolenie certyfikacyjne ITIL daje wiedzę na temat infrastruktury IT i zarządzania usługami. ITIL stał się istotną częścią każdego biznesu.
Ponadto istnieje wiele firm, które świadczą te usługi jako główną linię swojej działalności. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć ITIL, jeśli pracujesz w firmie świadczącej usługi IT lub korzystasz z tego typu usług. Tak czy inaczej, biorąc udział w kursie ITIL, poznasz cenne procesy zarządzania usługami. Struktura ITIL zapewnia spójność i przewidywalność świadczenia usług w różnych jednostkach, organizacjach i procesach. Są to kompilacje najlepszych praktyk i dlatego nie ma przymusu co do tego, co i ile przyjąć. Dlatego organizacje mogą zdecydować, jak dostosować się do swoich potrzeb. ITIL pomaga organizacji w przewidywaniu poziomu usług, poprawie wydajności, osiągnąć spójność procesów i lepiej zarządzać ryzykiem i zmianami. Certyfikaty ITIL są to kursy, które są dostępne dla każdej certyfikacji w cyklu życia ITIL, którą możesz zaplanować. Są to stopniowo wyższe kursy i certyfikaty, które pokazują twój rosnący poziom kompetencji. Kurs ITIL pomaga zrozumieć ramy ITIL, pomagając jednocześnie w przygotowaniach do certyfikacji ITIL. Dlatego kurs ITIL jest niezbędnym narzędziem do uzyskania certyfikatu.
W przypadku niektórych firm certyfikacja ITIL jest obowiązkowa, jeśli chcesz pracować na arenie zarządzania infrastrukturą IT.
Jeśli posiadasz itil foundation certyfikat jest to znak, że znasz podstawy cyklu życia ITIL, ITSM. Kurs ITIL lub szkolenie z podstaw ITIL zapewni Ci wgląd w Cykl życia ITIL ITSM, usprawnienie procesu i korzyści płynące ze stosowania struktury ITIL. Zazwyczaj kurs ITIL na poziomie podstawowym omawia 5 główne obszary procesu. Oprócz tego kurs ITIL omawia również krytyczne czynniki sukcesu (CSF) i kluczowe wskaźniki wydajności (KPI), które je napędzają. ITIL 4 rozwija się w stosunku do poprzednich wersji, zapewniając praktyczną i elastyczną podstawę do wspierania organizacji w ich podróży do nowego świata transformacji cyfrowej.