Obecnie do otwierania samochodów służą nam piloty bezkluczykowe. Dzięki nim nie musimy naciskać przycisku, kiedy będziemy chcieli otworzyć auto. Włączenie silnika będzie odbywało się przy pomocy przycisku w naszym samochodzie.
System bezkluczykowy działa w bliskiej odległości od naszego auta. Możemy przykładowo dzieki niemu łatwo otworzyć bagażnik. W samochodzie znajdują się czujniki przy klamkach. Oprócz tych w klamkach drzwi, na zewnątrz znajdują się inne anteny wbudowane we wnętrze pojazdu. Z zewnątrz obejmują one tylną antenę, która jest wbudowana w tylny zderzak i odpowiada za odbiór z tyłu pojazdu. System sprawdza, czy użytkownik ma autoryzowany nadajnik. Jednostka sterująca wysyła sygnał, który jest wyzwalany przez pojemnościowy przełącznik zbliżeniowy na klamce drzwi, do nadajnika i odbiera odpowiedź na częstotliwości UHF. Oprócz przesyłania danych do nadajnika, sygnał przesyłany przez pojazd za pomocą anten na częstotliwości 125 kHz służy również do wyraźnej lokalizacji nadajnika. Umożliwia to systemowi z dużą precyzją ustalić, czy nadajnik znajduje się wewnątrz, czy na zewnątrz pojazdu. Ta precyzja jest wymagana, aby jednostka sterująca upewniła się, czy we wnętrzu pojazdu znajduje się autoryzowany nadajnik i czy można zezwolić na start, czy też czy nadajnik pozostawiony w pojeździe po zablokowaniu musi zostać dezaktywowany.
Gdy użytkownik pojazdu z autoryzowanym nadajnikiem zbliża się do pojazdu i znajduje się w zasięgu odbioru czujników zbliżeniowych, system budzi się. Połączenie transmisji radiowej jest ustanawiane za pomocą nadajnika oraz anten w klamkach drzwi. System sprawdza, czy nadajnik ID jest dopuszczony do tego pojazdu, sprawdzając ważność wewnętrznego klucza elektronicznego. W tym przypadku zabezpieczenia samochodu przed kradzieżą dotyczą zablokowania możliwości sczytania sygnału z naszego pilota, dzięki czemu możliwe było by jego sklonowanie i kradzież pojazdu. Obecnie złodzieje samochodów mają bardzo wiele sposobów na klonowanie sygnału, warto więc odpowiednio zabezpieczyć naszego pilota.