Istnieje wiele technik marketingowych, które firmy mogą wykorzystać, aby dotrzeć do swojej bazy klientów lub pozyskać nowych potencjalnych klientów do swojej bazy.
Marketing w mediach społecznościowych, marketing afiliacyjny i marketing internetowy to tylko niektóre z nich. Ciekawą techniką marketingową, na którą warto zwrócić uwagę, jest e-mail marketing, o którym więcej dowiesz się w tym artykule.Wysyłaj e-maile tylko do osób, które znasz. Jeśli ktoś otrzyma niechcianą wiadomość e-mail, poczuje się jak spam. Będą się zastanawiać, czy cię znają i czy obchodzi ich to, co oferujesz. Mogą po prostu usunąć twoją wiadomość; co za strata czasu!Zanim zaczniesz korzystać z e-mail marketingu, utwórz testową wiadomość e-mail i wyślij ją do znajomego lub członka rodziny. Twoja ukochana osoba może zobaczyć, jak wygląda wiadomość e-mail i przekazać Ci informacje zwrotne. W ten sposób, jeśli zajdzie potrzeba wprowadzenia jakichkolwiek zmian, możesz to zrobić przed wysłaniem e-maili do klientów.Aby zachęcić ludzi do wyrażenia zgody i wyrazić zgodę na wysyłanie do nich wiadomości e-mail marketingowych, zaoferuj zachętę. Zaoferuj zniżkę lub kupon na jeden ze swoich produktów lub usług. Dołącz białą księgę lub biuletyn na temat swojej niszy lub rynku. Daj potencjalnemu klientowi coś w zamian za dostęp do jego skrzynki odbiorczej.Zanim wyślesz e-maile do swoich subskrybentów, postaraj się poinformować ich, co im wyślesz i jak często mogą oczekiwać od Ciebie wiadomości.
W ten sposób wiedzą, kiedy spodziewać się wiadomości e-mail i mogą zapobiec jej automatycznemu wysyłaniu do folderu ze spamem.Wykorzystaj marketing e-mailowy, aby bardziej zaangażować klientów w inne portale promocyjne.
Na przykład zawsze daj czytelnikom kilka sposobów, aby dowiedzieć się więcej o tym, o czym mówi każdy e-mail. Zakończ każdy e-mail swoimi danymi kontaktowymi i adresem internetowym, zachęć ich do udostępniania specjalnych promocji za pomocą przycisków „Lubię to” na Facebooku lub skieruj ich do filmu, który pokazuje im, jak najlepiej korzystać z nowego produktu.Daj klientom wybór między otrzymaniem zwykłej wersji tekstowej materiałów e-mail marketingowych lub bogatej wersji tekstowej. Klienci mogą wybrać preferowaną opcję podczas zapisywania się do newslettera. Wersje ze zwykłym tekstem nie zawierają grafiki, więc klienci z wolniejszymi połączeniami lub nadmiernie aktywnymi filtrami spamu mogą docenić tę opcję.W materiałach marketingowych używaj słów odpowiednich dla branży, na której się koncentrujesz. Na przykład, jeśli piszesz materiały marketingowe dotyczące nowych produktów technologicznych, użyj słów takich jak „nowe”, „zaawansowane” lub „najnowocześniejsze”, które są powszechnie używane w tej branży. Użycie właściwych słów pomoże zwiększyć atrakcyjność Twoich produktów dla klientów.Przetestuj wysyłanie e-mail marketingu w różne dni tygodnia i o różnych porach dnia. Przekonasz się, że różne godziny i daty zwiększą lub zmniejszą współczynniki otwarć Twoich e-maili. Zanotuj najlepsze mieszanki czasu/dnia tygodnia i zaplanuj najważniejsze kampanie e-mail marketingowe, które zostaną opublikowane w tych oknach.Kolor jest ważny, nawet jeśli chodzi o pocztę e-mail! Twoje wiadomości e-mail powinny mieć spójny schemat kolorów, który jest zarówno profesjonalny, jak i łatwy do odczytania. Jest to szczególnie ważne, gdy zaczniesz projektować bardziej zaawansowane, bogate w HTML wiadomości. Jeśli nie masz pewności co do samodzielnego wyboru, małe wyszukiwanie w Internecie może wskazać Ci doskonałe schematy kolorów.Jak wiesz, istnieje wiele różnych technik marketingowych, których firmy używają do interakcji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Wśród nich jest marketing w mediach społecznościowych, marketing internetowy i oczywiście marketing e-mailowy.Po zapoznaniu się z informacjami przedstawionymi w tym artykule powinieneś teraz dowiedzieć się więcej o e-mail marketingu i jak z niego korzystać.